The Sims Princess

Alla inlägg under januari 2013

Av Princess - 8 januari 2013 17:14

Har panik! Mitt Sims funkar inte! Det blir vitt över hela skärmen när jag startar det och sedan så krachar det! Såklart ska det hända när jag PRECIS börjat med en Simsblogg... Har ingen aning om vad jag ska göra nu! Buhuhuhu!


... NOT

Av Princess - 8 januari 2013 16:07

Nu hade jag tänkt att börja på 20-dagars utmaningen. (:


Dag 1: 1an, 2an eller 3an?


1an. Jag har inte så mycket minne av 1an, men jag har spelat det. Det var det första simsspel jag spelade...  okej, nej det var det INTE. The Sims Deluxe edition för att vara exakt. Kan beskriva den med 3 ord.

OH MY GOD.

Gud så tråkig... Det fanns bara 3 åldrar, Spädbarn, Barn och Vuxen. Grafiken sög och... ... Rekomenderar inte. 2/5


2an. Grafiken är ganska ful när man inte har laddat ner något, men när man har det så är den underbar och spelupplevelsen är så häftig! Man vill bara fortsätta spela. Det roliga tar liksom aldrig slut, ibland struntar jag i behoven och använder maxmotives hela tiden bara för att få mina simmar växa upp och komma till nästa generation. 5/5


3an. 3an känns inte lika kul på något sätt. Dessutom suger grafiken på allt levande och alla innemöbler. Men också känns spelupplevelsen inte likadan. Jag tröttnar snabbt på att spela, det känns helt enklet inte lika kul att låta simmarna växa upp och skapa generation till generation. Men däremot älskar jag naturgrafiken på 3an, den är helt fantastisk! Speciellt vattnet. Men endå är 3an ganska tråkig. 3/5


Så jag säger självklart att 2an är bäst! Nu lägger jag upp bilder från alla spel bara för att.

 

Det The Sims 1 jag spelade.


 

En bild från mitt The Sims 2.


 

Från mitt The Sims 3. Ledsen för sugig kvallitét, hon var mycket snyggare i spelet.

Av Princess - 8 januari 2013 15:28

Hej. Nu när jag har kommit igång med bloggen så tänkte jag börja en 20-dagars utmaning. Den är gjord av queenofsims. Jag har lagt till de sista 5 frågorna själv. Jag ska börja på den lite senare idag.

Precis som länken tänker jag självklart ha motiverning.


Dag 1 - Ettan, tvåan eller trean?
2 - Ditt favoritexpansionspaket (gäller alla tre spelen, samma med nedanstående)
3 - Din favoritsim
4 - Expansionspaketet du ogillar mest
5 -  Ett hus du byggt själv
6 - Dig själv som sim
7 - Din första sim (om den finns kvar, annars kan man ju göra en som liknar om man kommer ihåg)
8 - Prylpaketet du ogillar mest
9 - Ett kvarter du "byggt" själv
10 - Ditt favoritprylpaket
11 - Favoritfamiljen
12 - Hur spelar du helst? (alltså legacy, vanligt, nån annan utmaning osv)
13 - Favoritbild tagen ur spelet
14 - Det konstigaste som hänt när du spelat
15 - Hur mycket downloads har du?
16 - Familj du kommit längst på
17 - Den finsate saken du skapat själv
18 - Den värsta saken du laddat ner
19 - Den bästa saken du laddat ner
20 - Den fulaste saken du skapat själv
 
Gogogogo! Detta ska bli så kulkulkulkul!
 
Läskigt lika jag och länken är, för jag gillar inte heller inlägg utan bild....(er)
 
Ska lägga in en...
 
Men nu måste jag sluta trycka enter två gånger.
 
 

Av Princess - 8 januari 2013 15:19

Det här är min nya blogg. Den kommer handla om The Sims och jag hoppas att ni kommer gilla den! Kram från mig.


     

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Välkommen till min blogg om The Sims! Här delar jag med mig av fusk, tips, tricks och konstiga skriverier. Läs på bara!

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Din Åsikt

Hur spelar du helst sims?
 Vanligt
 Någon utmaning
 Fottar
 Skapar Simmar
 Bygger hus
 Skapar kläder och visar upp dem
 Gör covers på maxis hus
 Gör covers på maxis simmar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Simsbloggar Jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards